۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۲۵۱۱۹

استان سمنان سیاه پوش ماتم آل الله | هم ناله با زهرای اطهر

استان سمنان سیاه پوش ماتم آل الله | هم ناله با زهرای اطهر
مردم شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان همزمان با ۲۸ صفر با حضور در اجتماع لبیک یا رسول الله و برپایی آیین‌های عزاداری رسول اکرم (ص) و سبط اکبر آن حضرت عاشقانه سوگواری کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، داغداران رحلت جانکاه رسول مهربانی‌ها حضرت خاتم النبیین محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه درّ گرانمایه گنجینه ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در دیار قومس همزمان با بیست و هشتمین روز از ماه صفر و هم ناله با سوگواران ماتم آل الله در جای جای ایران اسلامی، امروز با حضور در حسینیه‌ها و مساجد، معابر و خیابان‌ها بر سر و سینه زدند و از دیده سرشک غم جاری نمودند.

اقشار مختلف مردم دیندار استان سمنان در ده‌ها شهر این استان پیش ازظهر امروز با حضور در اجتماع‌های بزرگ لبیک یا رسول الله ضمن قرائت زیارت حضرت رسول (ص) از بعید در ماتم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با دخت گرانقدر آن حضرت، صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) هم ناله شدند و با دست‌هایی رو به آسمان و چشم‌هایی خیس از اشک ندای لبیک یا رسول الله (ص) سردادند.

عزاداران ۲۸ صفر شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان پس از قریب به دوماه سوگواری عاشقانه سیدالشهدا (ع) و مشارکتی کم نظیر در خلق حماسه اربعین، امروز سیاه پوش شهادت مظلومانه سبط اکبر، کریم اهل بیت و غریب مدینه حضرت امام حسن مجتبی (ع) بودند، او که حتی در خانه اش غریب بود و عزاداران شهادتش مخلصانه بر جگر پاره پاره اش، بر پیکر تیرباران شده و بر غربت و بی یاوریش گریستند.

حرکت دسته‌های عزاداری نیرو‌های مسلح شهرستان‌های مختلف استان سمنان در امتداد سنت حسنه سال‌های اخیر جلوه دیگری از سوگواری مردم شهید پرور دیار قومس در سالروز وفات پیامبراعظم (ص) و شهادت دومین گوهر تابناک آسمان امامت و ولایت بود که با شکوه خاصی برگزار گردید.

گفتنی است، برپایی دیگ‌های متعدد در شهر‌ها و روستا‌ها و پخت سنتی غذا‌هایی همچون حلیم، شله زرد، آش شوربا و پخش نمودن آن بین مردم و عزاداران و حضور یافتن گسترده مردم در صحن و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در جای جای این استان از دیگر سنت‌های کهن مردم این استان ویژه ایام عزاداری ۲۸ صفر است./۹۷۷/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات